.
 
.

SPELREGELS

De originele handleiding (in .pdf) is onderaan deze pagina te downloaden

Voorbereiding in het kort:

1) Leg het spelbord op tafel en plaats alle gebouwen naar eigen wens op het bord, uitgezonderd de gevangenis, het waardedepot, de autodealer en het ziekenhuis (deze hebben een vaste plek gemerkt door een eigen logo).
2) Plaats de waardedepot- en politiepion op zijn startpositie.
3) Zet de 4 auto's op de parkeerplaats van de autodealer.
4) Iedere speler kiest 1 kleur en ontvangt daarmee zijn/haar pion, auto en de eigendomsfiches.
5) De 12 doelstelling kaarten worden geschud en iedere speler trekt één kaart.
6) Alle overige kaarten (de missie- en mayhem kaarten) worden geschud en met afgedekte kant op tafel gelegd.
7) Iedere speler ontvangt de indexkaart en CM 100.000,- aan contanten.

Spelverloop in het kort (één spelbeurt):

1) Vraag naar je inkomsten (dit kan zodra je 1 gebouw bezit) bij diegene die de bank beheerd.
2) Gooi de 3 dobbelstenen om te bepalen hoeveel stappen je mag zetten.
3) Bepaal je eigen route en voer acties uit (o.a. gebouw aankopen, missiekaart spelen, tegenstander aanvallen).

Geluksfactor elimineren?

De originele spelregels schrijven het gebruik voor van drie dobbelstenen. Twee 'normale' dobbelstenen en één politie/verdubbel dobbelsteen. Mocht je de geluksfactor willen terugdringen - vooral voor de meer ervaren bordspel liefhebber een must - dan is het mogelijk om de twee 'normale' dobbelstenen weg te laten en alleen te spelen met de politie/verdubbel dobbelsteen. Deze regel staat niet beschreven in de handleiding en zal t.z.t. als een add-on op de website worden geplaatst.

Wie heeft er gewonnen?

Het spel word gewonnen door de speler die in zijn of haar beurt op 13 punten komt. Let op: Je kunt alleen winnen als je aan jouw persoonlijke doelstellingen hebt voldaan.

Handleiding downloaden?

Nederlandstalige handleiding
CoM_Manual.pdf (42.24MB)
Nederlandstalige handleiding
CoM_Manual.pdf (42.24MB)